Jak skutecznie chronić swoje dziecko przed grypą i przeziębieniem w czasie zimy?

Wraz z nadejściem zimy wszyscy gromadzimy się w naszych ciepłych domach. Brzmi sielankowo, prawda? Ale bliskie sąsiedztwo domu i szkoły ułatwia przenoszenie zarazków. A ponieważ dzieci nie są zwykle tak higieniczne jak dorośli, są bardziej podatne na zachorowanie.

Chorobą, która powoduje dużą liczbę nieobecności w szkole, jest grypa. Łatwo się rozprzestrzenia przez kaszel lub kichanie i może przez chwilę żyć na biurkach, zabawkach i innych wspólnych przedmiotach. Grypę można łatwo złapać, ale można jej również zapobiegać.

Największym narzędziem, dzięki jakiemu można zapobiegać grypie, jest szczepienie, dlatego lekarzy polecają je zwykle wszystkim dzieciom od 6 miesięcy i starszym, nawet jeśli są zdrowe. Badania wyraźnie pokazują, że szczepionka przeciw grypie jest bezpieczna i skuteczna.

Gdy ty lub twoje dziecko zachoruje na grypę, zaleca się dodatkowe środki zapewniające komfort, takie jak:

  • reduktory gorączki,

  • duża ilość płynów,

  • odpoczynek.

Aż ciało będzie w stanie zwalczyć chorobę. Choć dzielenie się zabawkami może być trudne, dzielenie się przeziębieniem nigdy nie wydaje się być problemem. Adenowirus i rinowirus to dwa najczęstsze wirusy wywołujące przeziębienia, które rozprzestrzeniają się w szkołach i przedszkolach. Ostatnio do tego grona dołączył również koronawirus – o jeszcze większej zaraźliwości.

Zimą większość z nas spędza czas w cieple, co powoduje, że powietrze jest bardziej suche. To z kolei wysusza błony śluzowe, pozostawiając dziecko i dorosłych bardziej podatnym na infekcje górnych dróg oddechowych. Śluz chroni nasze ciała przed bakteriami i musi być wodnisty. Gdy jest suchy – pęka i tworzy otwory, przez które bakterie mogą się dostać. Aby temu zapobiec, zalecamy zadbać o 45% wilgotności w pomieszczeniu.

Wskazówki dotyczące zapobiegania

Mycie rąk jest najważniejsze jako środek zapobiegawczy. Jest to najważniejszy sposób zapobiegania rozprzestrzenianiu się chorób. Ponadto, należy wzmacniać układ odpornościowy dziecka poprzez wystarczającą ilość snu, dietę bogatą w owoce i warzywa i ćwiczenia.

Udostępnij wpis na:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *